טום וג'רי לצד ג'ין קלי ב-"הרימו עוגן" (1945)
הסרט מציב את גיבורינו בניו-יורק, כאשר גם טום וגם ג'רי נאלצים למצוא לעצמם בית חדש ונקלים בדרכם במלון היוקרה "Royal Gate Hotel". כשחתונת פאוור-קאפל (פאלאווי שראדה וקולין ג'וסט, האיש השני הכי מעצבן ב-"SNL" אחרי פיט דוידסון) עשיר כקורח עומדת להתקיים במלון, ואחראית האירועים החדשה קיילה (קלואי גרייס-מורץ, בתפקיד שכמעט הלך לאוליביה קוק - נראה לי שלעשות את "Sound of Metal" השתלם יותר), שהשתחלה לה לעבודה המאיימת בדרך-לא-דרך, פוגשת בטום ומבקשת ממנו להיפטר מג'רי, המטרד במלון - שני האויבים חייבים לשים בצד את סכסוכיהם על מנת להחזיר את המצב המעורער במלון לקדמותו. אם גם אתם שאלתם את עצמכם "למה חתונה של חיקוי ניק ג'ונאס ופריאנקה צ'ופרה היא הסיפור המרכזי בסרט על טום וג'רי?", הגעתם לשורש הבעיה. למרות שכמה מהקאסט האנושי עושה את עבודתו נאמנה ומשיג כמה צחוקים במהלך הסרט המפוזר הזה - כדוגמת רוב דילייני (קומיקאי אמריקאי המבוסס באנגליה וכתב שם את הסדרה הנהדרת "קטסטרופה") כמנהל ה-"קלולס" של המלון ומייקל פנייה (סרטי "אנט-מן") כעוזרו האינטרסנט והיחיד שמבין באיזה סרט הוא נמצא - נדמה ש-"טום וג'רי" מתבייש בכוכביו המצויירים. כך, על כל מרדף מצוייר שהשניים יודעים לעשות כה טוב אנו מקבלים עשר דקות של חיפושים אחר טבעת האירוסין המיוחדת של הכלה (שנמצאת ומוחזרת לבסוף ע"י ג'רי, בחתימה די אנטי-קליימטית לעלילה שבונה את עצמה להיות העלילה הראשית של הסרט) או פלרטוטיה של קיילה עם הברטנדר החתיך. "זה מה שהילדים רוצים היום!!", זה מה שאני חושב שאמר מנהל ממולח ב-WB כשהציע את הרעיון לסרט הזה, ושכח איך הפופולריות של טום וג'רי החזיקה כל השנים כי… הם פשוט עשו מה את מה שהם עשו תמיד: בידרו. זה לא המצב פה. נכון, אפשר לטעון שבסיס לסרטון אנימציה קצר לא יכול להחזיק סרט אנימציה שלם וחייבים קצת יותר "בשר" בעלילה, אבל רבים ולפעמים אפילו לא טובים(!) הוכיחו שזה כן אפשרי בעבר, והמפתח לכך הוא תסריט טוב ושימוש בדמויות האנושיות לשירות הדמויות המצויירות - מ-"לוני טונס: חוזרים לאקשן" שציינתי מקודם ו-"עולם מגניב" (1992) שניסו לחדש, ועד "גארפילד" (2004) ו-"ספייס ג'אם" (1996), שהן לא בדיוק יצירות מופת אך עדיין כיבדו את הדמויות שמככבות בהן. אז כן, אפשר אחרת.
נזקוף לזכותו של הסרט שטום וג'רי נשארו באנימציית דו-מימד ולא נטו לכיוון ה-CGI הנהוג כיום יותר מידי, וגם לא שברו את נדר השתיקה שלהם בשום שלב במהלך הסרט, חוץ מקטע השירה והנגינה בפסנתר של טום - שמרפרר לאחד הסרטים הקצרים הידועים ביותר של השניים, (1946) "Solid Serenade", אבל אפילו כשזה קורה, הסרט עושה אחורה פנה ומנסה להיות "קול" כשלתפקיד קול השירה של טום מלוהק… הראפר T-Pain, מלווה ב-Auto-tune רציני. וזהו עוד סממן לבעיית חוסר האמון של הסרט במותג, או לקו חוזר בסרטי WB החדשים על דמויותיהם הקלאסיות - ויתור על המאפיינים שעובדים אצל הדמויות בתוך ניסיון להישאר "אין". כך הכלב המדוכא דרופי הופך ל-"ג'וקר" של חואקין פיניקס בפוסטר ברקע (דרופי יורה ברוברט דה-נירו בפרצוף, איפה הסרט הזה "וורנר ברוס"??), טום חולם להופיע עם ג'ון לג'נד ורוקד ריקודי "פורטנייט", ג'רי שולף אייפון על מנת לעשות סלפי בניו-יורק, יונים מצויירות שרות את להיטה של חבורת ההיפ-הופ המחתרתית "?A Tribe Called Quest" - השיר "?Can I Kick It" (שמסמפל את "Walk on the Wild Side" של לו ריד, מה שגרם לי לחשוב שסרט מצוייר של טום וג'רי נפתח בשיר של לו ריד - כי אין יותר קרובים מהשניים אה?) - כל הדברים שעוליים לכם בראש כשאתם חושבים על טום וג'רי. מה, לא?
לסיכום, נראה כי "טום וג'רי" מודל 2021 הוא פרק ב' ל-"סקוב" 2020 - חוסר אמון במותג, הכנסת רפרנסים "עדכניים" לתרבות הפופולרית שמתיישנים תוך חמש דקות מצאת הסרט, חוסר אמון בקהל ואהבתו לדמויות המקוריות (לא כל ילד מגיע לסרט מצוייר בשביל לראות סצנת ריקודים בסוף), ומחשבה מפורטת מידי על תוכניות העתיד במקום ההתרכזות בתוכניות ההווה (כך לדוגמה, "סקוב" התעסק בפיתוח עולם גיבורי על א-לה "מארוול" במקום להתעסק במה שהדני הענק וחבריו יודעים לעשות הכי טוב - לפתור תעלומות). "טום וג'רי" שרדו עד עכשיו בסדר גמור As-is, והם לא דרשו שינוי שכזה (בשונה מאחרים). יש רק לקוות ש-"ספייס ג'אם 2" הקרב יהיה הסרט שיוציא את WB מ-"קללת האנימציה" שלה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה